mammanasa

Alla inlägg under september 2011

Av mammanasa - 30 september 2011 21:16

Oh my nu är ja helt slut! Varit en tok lång dag. vaknade halv sex i morse, upp strax efter sex. Sen vart det iväg på tåg för att komma upp till Tierp för att kunna skicka Alvin på dagis, och bara för att en mupp skulle dela hiss med oss så missade vi tåget.. lite ARG man var kanske, gick och bara stampade, karlj****... 


Haft Jessice o Jenny här o pratat med Bea <3 lagom socialt! 


Åh! nytt köksbord!! o stolar!  Känns Awsome!


Lätt favorit ord.. Vilka ord använder ni för mest?


5 i topp-lista hos mig

1. Awsome

2. Lätt

3. Absolut

4. Jävla/Jävlar

5. Givet


By the way.. 

 

Love


Av mammanasa - 29 september 2011 16:39

Djurrättsativister är fan inte kloka i huvet, sitter och läser igenom deras "kampanjer" "stoppa bur höns" OMG! dom vet ju inte ens vad dom pratar om! de är ju sanslöst! har dom någonsin varit i en "hönsfabrik" och sett det etologiskt från hönans synvinkel? 

Och vadå att ägg är en start till ett djur som inte får ett liv? Dom är obefruktade - läs om hur höns befruktar sina ägg. Det är som mjölk! 


Och griskastrering - har någon av dom någonsin försökt att se ur skötarnas, grisnarnas och näringens ögon? 


phust.. 


Men hallå! göra en "skräckfilm" om kor?? Ärligt har dom överhuvudtaget varit ut på riktigt?? Bölderna är säkert under beghandling - man ser efter sånt, hade dom besökt två månader senare hade det varit borta. Hängjuvret försöker man avla bort. Tjocka kossan som låg skulle med största säkerhet kalva snart, smutsiga djur, har dom filmat direkt på morgonen innan golvet blivit skrapat - dom visade ju precis innan högar med spån framför liggbåsen.. åh!! 


Grisfilmen, hade dom velat se slaktgrisar gå ensama? de här är precis före slakt. då blir det lite trångt men långt ifrån så farligt som det ser ut och åter igen så är det här filmat innan man skrapat golven.. 


... och döda djur det händer... i alla produktioner, uppfödningar, bb.. det kan hända saker på vägen.. grisen har man säkert behandlat men inte lyckats... kycklingarna, hönsen, va är det 5% bortgång ca? är det så högt?? oftast medfödda fel.. och då måste man frysa dom för att kunna skicka dom.. 


kolla här.. och försök se på riktigt.. 

http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/aktuellt/en-vanlig-dag

Herre min ge.. 

Av mammanasa - 29 september 2011 15:59

  Kanske inte ska lägga sig med blött hår om de är så här kort? hurm.-- Belle lånade ut sin napp, höll på och leka i bilen påväg till mamma.

Av mammanasa - 29 september 2011 06:41

.. tack, hade inte förväntat mig 40 unika läsare - första dagen! (+ en kommentar & en fråga) Omg!

      

Av mammanasa - 28 september 2011 21:01

Sov så gott <3

Av mammanasa - 28 september 2011 19:40

När karln är borta dansar frugan på bordet!


Inte sant? 


Jag sitter här och filosoferar, läser tidningen och skiter i jävla disken, struntar i att Belle haft mat på golvet, att stolarna måste sköljas, ja skiter i det och bara sitter här i min ensamhet. Lyssnar på fet musik enligt mig (och jag har ingen som helst smak) snowstorm - hon älskar snabbt  dunkar i högtalaren. 


Barnen sover sen ett tag Alvin ville inte riktigt från början men han gillade läget efter ett par diskussioner, Belle däckde med flaskan. mums.


Tim är faktiskt på .. nej nu tänkte jag avslöja hans hemliga hobby! de får jag ju inte göra bara så här rakt upp o ner! men han har skaffat sig en hobby - at last. Så slipper jag vara den ända som "gör något annat"


Älskar den här by the way:

   

Om de fanns - lätt att jag skulle bli pappograf! hahah!! rätt åt dom. 


Nu rullar follow me med Uncle Kracker.. Mina låtar - mitt tidigare liv. Fragment av de som var allt. åh! Wheatus med Teenage dirtbag. kan inte låta bli att lalla med! underbart med Åsa-Tid, inte mamma, inte fru - utan jag. 


Man kan nästan säga att man bli lite skitzo när man skaffar familj - en människa kan inte mätta alla olika behov, så man blir ett par olika personer som jobbar i skift för att täcka så mycket som möjligt. Ibland åker förklädet på, maten fram, nappflaskor, tvätt, trösta, gosa, leka - Mamman, ibland kommer frugan som masserar mannens axlar, dräglar över hans nyupptränade armar, hon som ger sig hän åt kärleken, romansen, erotiken. Sen finns det jag, motpolen till de där bra, jag som tittar fram ibland och kräver utrymme och "hallå!! jag finns också här!!" Den som sitter  här nu och skiter i alla måsten. Den som spyr ur sig onödiga ord på en laptop och lyssnar på skit musik - Det här är jag.


På riktigt. 


Av mammanasa - 28 september 2011 19:27

Daubentonia madagascariensis, Aye-Aye! en Lemur!!

De här har jag grunnat över så jävla länge! det är en Aye-Aye!!!  Nu vet jag!!

Av mammanasa - 28 september 2011 19:13

Tittut! Fåglarna var alla vid liv och kunde räddas ur sitt byxfängelse.Helt ärligt?!

Vart fan är världen på väg? När tullen beslagtar KOLIBRIES ifrån en snubbes jalingar!

Från Aftonbladet - Klicka här för att komma till artikeln


Presentation


Den här bloggen är om Mig, Mitt Liv och Min Familj, Om Oss. Dagarna går upp och ner, och vet du vad?
-De är Okej. Det ser ut så. I Verkligheten.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards