mammanasa

Alla inlägg den 28 september 2011

Av mammanasa - 28 september 2011 21:01

Sov så gott <3

Av mammanasa - 28 september 2011 19:40

När karln är borta dansar frugan på bordet!


Inte sant? 


Jag sitter här och filosoferar, läser tidningen och skiter i jävla disken, struntar i att Belle haft mat på golvet, att stolarna måste sköljas, ja skiter i det och bara sitter här i min ensamhet. Lyssnar på fet musik enligt mig (och jag har ingen som helst smak) snowstorm - hon älskar snabbt  dunkar i högtalaren. 


Barnen sover sen ett tag Alvin ville inte riktigt från början men han gillade läget efter ett par diskussioner, Belle däckde med flaskan. mums.


Tim är faktiskt på .. nej nu tänkte jag avslöja hans hemliga hobby! de får jag ju inte göra bara så här rakt upp o ner! men han har skaffat sig en hobby - at last. Så slipper jag vara den ända som "gör något annat"


Älskar den här by the way:

   

Om de fanns - lätt att jag skulle bli pappograf! hahah!! rätt åt dom. 


Nu rullar follow me med Uncle Kracker.. Mina låtar - mitt tidigare liv. Fragment av de som var allt. åh! Wheatus med Teenage dirtbag. kan inte låta bli att lalla med! underbart med Åsa-Tid, inte mamma, inte fru - utan jag. 


Man kan nästan säga att man bli lite skitzo när man skaffar familj - en människa kan inte mätta alla olika behov, så man blir ett par olika personer som jobbar i skift för att täcka så mycket som möjligt. Ibland åker förklädet på, maten fram, nappflaskor, tvätt, trösta, gosa, leka - Mamman, ibland kommer frugan som masserar mannens axlar, dräglar över hans nyupptränade armar, hon som ger sig hän åt kärleken, romansen, erotiken. Sen finns det jag, motpolen till de där bra, jag som tittar fram ibland och kräver utrymme och "hallå!! jag finns också här!!" Den som sitter  här nu och skiter i alla måsten. Den som spyr ur sig onödiga ord på en laptop och lyssnar på skit musik - Det här är jag.


På riktigt. 


Av mammanasa - 28 september 2011 19:27

Daubentonia madagascariensis, Aye-Aye! en Lemur!!

De här har jag grunnat över så jävla länge! det är en Aye-Aye!!!  Nu vet jag!!

Av mammanasa - 28 september 2011 19:13

Tittut! Fåglarna var alla vid liv och kunde räddas ur sitt byxfängelse.Helt ärligt?!

Vart fan är världen på väg? När tullen beslagtar KOLIBRIES ifrån en snubbes jalingar!

Från Aftonbladet - Klicka här för att komma till artikeln


Av mammanasa - 28 september 2011 13:43

Av mammanasa - 28 september 2011 13:31

(Bilden lånad från Kostdoktorn)

Ska man börja med LCHF?

Gosh! Ja mår bajs över hur jag ser ut.Efter två barn så är kroppen inte de som den var en gång.. Innan jag blev gravid med Alvin vägde jag 45kg! som mest med Belle vägde jag 80kg! närstan Dubbelt så mycket! 

Jag hade som mål att komma ner till 55kg tills Belle var ett år, och jag var på god väg! 60kg! Bara 5kg kvar! woho! En helg med Pappa och poff - upp 5kg IGEN! Fuck! 

Nu är det bara två veckor kvar tills hon fyller och jag har 10kg över mitt mål... Jag kommer inte komma ner dit på den tiden så är det - Men jag vill i alla fall känna att jag är påväg! 


Jag vet inte om jag tror på dieten, eller kostformen, eller om det inte är en stor komplott emot folk. Men jag känner att det skulle vara ett "passande" sett för mig, jag kan dissa godis och skit - och äta fett, älskar fett.. men funkar det eller kommer man gå upp en jävla massa i stället?? 

Av mammanasa - 28 september 2011 11:51

   

Idag. 

Av mammanasa - 28 september 2011 11:49

   

Idag.

Presentation


Den här bloggen är om Mig, Mitt Liv och Min Familj, Om Oss. Dagarna går upp och ner, och vet du vad?
-De är Okej. Det ser ut så. I Verkligheten.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards